zaterdag 31 oktober 2009

Door mijn schuld verloren


Je komt nog eens ergens als vader van een C-pupil. Vanochtend stond Meedhuizen uit op het programma. Zo’n 35 kilometer oostwaarts van de thuisbasis Warffum. Een zware uitwedstrijd voor de geelzwarten uit Warffum, die helaas met 6-4 verloren ging.

Een verdiende overwinning voor Meedhuizen, gefeliciteerd, maar misschien was het wel mijn schuld. Bij de tegenpartij speelden drie van mijn leerlingen, die extra gemotiveerd leken om hun leraar Duits met een nederlaag naar huis te sturen. Bij de 1-0 stak de rechtsback triomfantelijk haar tong naar me uit.

Erik de Graaf

4 opmerkingen:

Gelkinghe zei

Drie punten in mindering op het proefwerk. Dat zal ze leren. :-)

Erik zei

Bedankt voor de tip, Harry!

Egbert zei

...háár tong... Dat detail maakt het tot een geweldig leuk stukje! Althans, voor iemand van mijn leeftijd (en zonder kinderen), die bij voetballende pupillen echt geen rennende meisjes voor zich ziet.

Nu wel.

(Met een derde inkorten en opsturen naar de NRC. Rubriek 'ik' op de Achterpagina).

Egbert zei

... Helemaal niet inkorten! Ik geloof dat de lengte precies goed is, bij nader inzien.