zaterdag 9 augustus 2008

Regie

Vanochtend schreef David Rietveld over het belang dat bij GroenLinks in Den Haag (lokaal bedoel ik) aan persberichten wordt gehecht. Elk persbericht wordt door minstens twee anderen, in gevoelige zaken zelfs door vijf, nagekeken. Rietveld betwijfelt of dat bij de persberichten van de Tweede Kamerfractie ook zo gaat.

Het is de vraag of een uitnodiging voor een boekpresentatie van de fractie uitgaat, maar beter was het geweest als Wijnand daar ook wat vreemde blikken op had laten werpen. Dat vindt hij inmiddels vermoedelijk zelf ook wel. David Rietveld noemt nog enkele missers, waarin blijkt dat de partijleiding niet adequaat op de ophef heeft gereageerd. Ik kan me grotendeels in zijn analyse vinden.

Vanmiddag vond ik tussen mijn mail een nieuw slecht opgesteld persbericht (wel met kop, maar zonder staart!), dat sterk de indruk wekt dat Wijnand weer alleen op kantoor was. In het bericht verdedigt Wijnand zichzelf tegen de beschuldiging van De Telegraaf dat hij wel degelijk RaRa-verdachte zou zijn geweest. Los van de kwaliteit van het persbericht verbaas ik me erover dat Wijnand deze verdediging zelf moest schrijven (als er überhaupt al op zulke “ouwe koeien” gereageerd moet worden). Het komt zo wat klungelig en wanhopig over. Waar is de partijleiding? Waar is Femke? Dag, dag!, staat er op haar weblog, maar wie voert ondertussen de regie bij GroenLinks in deze “onnodige noodtoestand”?

Erik de Graaf

Geen opmerkingen: