zondag 8 maart 2009

Scheids zonder te fluiten

Af en toe word ik gebeld door de wedstrijdcoördinator van de VV Warffum. Ik mag dan weer een wedstrijdje fluiten. Gisteren stond ik voor het eerst na de winterstop op de mat voor de wedstrijd Warffum Meisjes C tegen de combinatie Holwierde/Godlinze Meisjes C.

De wedstrijd was aardig in evenwicht, maar de Warffumse meiden gingen aanzienlijk efficiënter met de kansen om. Na een 5-3 ruststand werd het uiteindelijk 10-5 voor Warffum. Leuke wedstrijd voor allemaal. Het allerleukst vond ik dat ik geen enkele keer voor een overtreding heb hoeven fluiten. De meiden kregen wel eens een bal tegen hun hand, maar dat was zo overduidelijk aangeschoten en per ongeluk dat ik liet doorspelen. De enige keer dat ik het spel neerlegde was toen een meisje van Holwierde haar veters moest strikken.

Waar ik wel op moest letten was wie mocht ingooien als de bal was uitgegaan. Geel gooit of groen gooit, riep ik dan zonder te fluiten. Meestal was het overduidelijk. Bij twijfel van de scheids, bijvoorbeeld na een rare kluts, losten de meiden het zelf op. Geen greintje onsportiviteit. Ik heb ervan genoten.

Erik de Graaf

1 opmerking:

Anoniem zei

En zo zou het altijd moeten zijn.