vrijdag 2 januari 2009

Disproportioneel geweld

De titel had ik al ingetypt. Het vervolg over de vraag waar de reactie van GroenLinks op het disproportionele Israëlische geweld in de Gazastrook bleef wilde ik er nog op laten volgen.

Het Midden-Oosten staat weer eens in brand en GroenLinks haalt vooral de pers over disproportioneel vuurwerk rond de jaarwisseling. Het is me uit het hart gegrepen, het is hoog tijd de vuurwerkoverlast aan banden te leggen. Maar de gelijktijdige stilte over het Israëlische geweld vond ik onbegrijpelijk en verbaasde me. Niets op de website (nu, tien minuten later, wel), ook geen enkele verwijzingen op de GroenLinkse bloggersplaneet.

Gelukkig ontving ik net voor ik de eerste zin van mijn stukkie wilde intypen een GroenLinks persbericht van Mariko Peters, waarmee de stilte werd doorbroken. GroenLinks doet dus toch weer mee.

Erik de Graaf

Geen opmerkingen: